
רוצה לפרסם כתבה? מלא פרטים:
שמו של האדם או שם העסק שלו הוא דבר חשוב מאין כמותו. כל אחד מאתנו עובד שנים על גבי שנים כדי ליצור לעצמו שם טוב, תדמית חיובית, מקצועית, אמינה וישרה. לוקח שנים רבות לבנות לאדם את המוניטין ששמו הולך לפניו, אך להרוס שם זה דבר שיכול לקרות תוך דקות ובמחי יד.
היום קל מאד להתחבא מאחורי המקלדת ולכתוב מידע מסוים על אדם שפעל בדרך מסוימת, או על חברה שלא התנהגה באופן נאות ללקוחותיה וכך בדקה אחת להוציא שם רע לאדם או לגורם העסקי.
ניהול מוניטין דרך מנועי החיפוש
מי שמעוניין במידע ראשוני על עסק מסוים, מנהל בחברה, אדם פרטי וכו', מקליד את שמו בגוגל ומחכה לתוצאות. בזה אחר זה יעלו אזכורים שונים, חלקם חיוביים ולפעמים מקצתם גם שליליים. כשעולה מידע שלילי, מדובר בנתונים בעייתיים שמשפיעים במקרים רבים על עתידו של אדם או של עסק זה ולכן אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל עושים כל שאפשר לסייע לגורמים הללו, כדי להסיר מידע שלילי.הנושא כאוב במיוחד אם מדובר בסיפורים שאינם נכונים, או נופחו לפרופורציות לא הגיוניות ובלי לדעת את כל הנתונים.
הרישומים האלו שאינם מביאים בחשבון את כל היבטי המקרה ובטח שלא את ההשלכות שלהם הורסים לא אחת את חייהם של אנשים ועסקים רבים ולכן המטרה של ניהול מוניטין באינטרנט היא לעשות כל שניתן כדי לעצור את ההידרדרות הזו, לנקות את שמו הטוב של הלקוח ולדחוק לקרן זווית מידע זה, כך שהסיכוי שיראו אותו יהיה קטן ביותר.
פעולות להסרת מידע שלילי ברשת
הפעולות המתבצעות לצורך ניהול מוניטין באינטרנט הן הפוכות מקידום האתרים שנעשה בדרך כלל כדי שהאתרים ייראו במלוא הדרם,בחשיפה של מנוע החיפוש של גוגל. אם מדובר בפרסום שבוצע באחד מאתרי החדשות המובילים, יהיה די קשה להוריד את הנראות שלו לאחד מהאתרים האחרונים המופיעים במנוע החיפוש. אך אם מדובר באתר שולי, יהיה קל יותר לבצע זאת. עם זאת חשוב לדעת שלא מדובר בהליך מהיר או בהליך אוטומטי ולכן נדרשת סבלנות רבה מצידו של הלקוח, עד לביצוע ההשלמה של המשימה.
מוניטין חיובי ברשת האינטרנט
כפעולה הפוכה למידע שהופץ ברשת אפשר לדאוג לנתונים חיוביים שיופיעו באמצעות ניהול מוניטין באינטרנט. יש לכך כמה דרכים, כמו הפניה לדף הפייסבוק האישי או העסקי, הפניה לבלוגים, לערוץ יוטיוב ועוד. המטרה היא שהמשקל החיובי של הכותרות, יגבר על כמות הכותרות השליליות וכך יטה את הכף לטובת המהלכים החיוביים.
נזק רחב היקף באינטרנט
הסיפורים השליליים עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולכן במטרה לצמצם אותם מבצעים ניהול מוניטין באינטרנט שמונע ככל הניתן את התפשטותם של הנתונים כלי לא ליצור נזק לטווח הארוך.
המידע החיובי המופץ, מדרבן אנשים לקרוא את הנושאים החיוביים, מניע לקוחות פוטנציאליים לרכוש באתר ספציפי,לאור השירות המעולה או המחירים האטרקטיביים וזאת כדי להזכיר אזכורים שליליים שהופיעו נגדו בעבר.




