רוצה לפרסם כתבה? מלא פרטים:
פיתוח צ'אט בוט לאתרי מסחר מקוון מביאים איתם מגוון מאפיינים ויתרונות בעזרת הקידמה שנמצאת כיום בבינה מלאכותית, מהירות תגובה מיידית בהעברת מסרים והיכולת למלא הוראות עד לפרט הכי קטן.
עובדה ידועה כיום היא שניהול של עסק (ובטח שמדובר בעסק אינטרנטי), הוא תמיד רווי באתגרים.
במקומות בהם תעשיות אחרות יכולות להתאים עצמן על מנת להתמודד עם אותם האתגרים, בעלים של חנויות אי קומרס נאלצים לבנות את כל האסטרטגיה שלהם סביבם.
אתרי אי קומרס "בונים" בדרך כלל על פיתוח של צ'אט בוט לאתר על מנת להגיב לשינויי מגמות בשוק והעדפות משתנות של הצרכנים. במאמר זה אנחנו נתבונן על מספר אתגרים עליהם מתגברים בעלי חנויות אינטרנטיות על ידי פיתוח צ'אט בוט והשמה שלהם בתוך אתרי האינטרנט שלהם וגם בפלטפורמות השונות.
אתגר 1: להבדיל את עצמכם מהתחרות
בתור עסק מקוון, אחד מהאתגרים הגדולים ביותר שלכם יהיה להבדיל את עצמכם מהתחרות בשוק התחרותי של ימינו. אבל איך תתנו ללקוחותיכם סיבה ייחודית לחפש אתכם כאשר כל כך הרבה עסקים מציעים מוצרים ושירותים דומים?
גם כאן, פיתוח צ'אט בוט מציע פתרון. כאשר יש צ'אט אוטומטי שמקבל את פני הגולשים באתר שלכם, העסק שלכם משאיר רושם חיובי כבר מההתחלה, ונראה טכנולוגי ומותאם למגמות הנוכחיות ברשת. לדוגמה, כאשר גולשת בשם מיכל תגיע לחנות הרהיטים המקוונת שלכם ותחפש שולחן אוכל, היא לא נתקלת בעת תהליך הניווט בקטגוריות ריהוט וגלגול תמונות מוצרים עד שהיא תמצא משהו שנראה כמו מה שהיא מחפשת. במקום זאת, זה מה שקורה:
צ'אטבוט: "היי! האם הבית שלכם זקוק למייקאובר?" [כן/לא]
מיכל: [כן]
צ'אטבוט: "אנחנו כאן כדי לעזור. אנא בחרי קטגוריה." [חדר שינה/סלון/חדר אוכל/מטבח/מסדרון/שירותים]
מיכל: [חדר אוכל]
צ'אטבוט: "נהדר. בואו נראה מספר אפשרויות להוסיף לחדר האוכל שלכם. בחרו קטגוריה או כתבו שאלה." [מערכת ל6 אנשים/מערכת ל4 אנשים/שולחנות אוכל/כסאות/מוצרים מובילים/סגנונות עיצוב]
מיכל: "אני מחפשת שולחן אוכל עגול ל4 אנשים."
צ'אטבוט: "הבנתי. הנה חמשת המוצרים הנבחרים ביותר שלנו (סגנון: עגול, הגדרה: 4 אנשים). לחצו על כל תמונה כדי להמשיך או שתקלידי את מספר הטלפון שלך ונציג שלנו יחזור אלייך לעזרה בהזמנה"
כפי שניתן לראות באינטראקציה הזו, החיפוש של מיכל צומצם למספר פריטים בודדים שכבר נמצאו בשבילה על ידי צ'אט אוטומטי שנמצא בחנות. זהו שינוי מרענן מהחווייה הרגילה שלה בקניית ריהוט, והיא תזכור את החנות ברכישה הבאה שלה.
אתגר 2: הפיכת תנועה ללידים
אתרי מסחר מקוון רבים מקבלים את כמות התנועה לה הם מצפים, אך לא יכולים להגיע ליעדי המכירות שלהם. בשביל עסקים חדשים בעיקר, זה יכול להוביל להידלדלות משאבים משמעותית, מאחר וזה אומר שמאמצי השיווק שלהם מביאים אנשים לאתר, אבל לא משאירים אותם באתר מספיק זמן כדי להוביל למכירה. עסקים כאלו יכולים להתגבר על בעיה זו על ידי בניית צ'אט אוטומטי לאתר שלהם.
כאשר אתם יוצרים צ'אט אוטומטי שיקבל את פני הלקוחות באתר שלכם, אתם יכולים למשוך את תשומת ליבם כבר בשניות הראשונות, כשהם עדיין מעוניינים. כשנסגר חלון ההזדמנויות הזה, רוב הגולשים כבר מוכנים לעבור הלאה לאתר הבא שמציע להם משהו טוב יותר. הצ'אטבוטים הטובים ביותר לעסקים מקוונים מצטיינים בהפעלת הגולשים עם ההצעות באתר, והפיכתם ללידים איכותיים.
בדוגמה האחרונה שלנו, הצ'אטבוט של חנות הרהיטים המקוונת הצליח ללכוד את תשומת ליבה של מיכל כבר מרגע הגעתה לאתר. הוא הציג בפניה תגובות הקוראות לפעולה והוביל אותה הלאה בתהליך המכירה. התהליך ייגמר ברכישה של שולחן האוכל מהאתר, או השארת פרטי ההתקשרות לצ'אטבוט כדי שתוכל לקבל הצעת מחיר הכוללת הובלה והרכבה. רייצ'ל הפכה באופן רשמי לליד לחנות הרהיטים, וצוות המכירות יכול ליצור איתה קשר במייל על מנת להציע לה הנחות או לעזור עם ספקות ושאלות.
יש לכם שאלות לגבי פיתוח צ'אט בוט או צ'אט אוטומטי? עקבו אחרי הבלוג על מנת ללמוד עוד ולקבל המלצות על צ'אט בוט מומלץ.