רוצה לפרסם כתבה? מלא פרטים:
יחסי ציבור הם אחד מהכלים החזקים בארגז הכלים השיווקיים המיועדים לקידום, למיתוג וחשיפה של מותגים בתחומים שונים ומגוונים. הם מתאימים לכל אחד ובכל תחום, הם מתאימים לעסקים גדולים, לעסקים בינוניים וקטנים, לחברות, לארגונים, למי שמשווק אירועי תרבות ולבעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רופאים, רואי חשבון ועוד.
יחסי הציבור מתאימים לכל תקציב, אתם תחליטו מה גודל התקציב שלכם ובהתאם לזה נבנה לכם תכנית שתמתג אתכם, שתחשוף אתכם ותגרום לכם לשחק במגרש של הגדולים.
כן אני יודעת שיש לכם הרבה שאלות ואתם מחפשים תשובות. אספנו את השאלות הנפוצות וענינו את התשובות. אם יש לכם שאלות נוספות צרו אתנו קשר, נשמח לענות!
קראו עוד על ליווי עסקי לעסקים קטנים
מה זה יחסי ציבור – אתם שואלים, המומחים של טקסטלי עונים!
שאלה: מה ההבדל בין יחסי הציבור בעבר לבין יחסי הציבור בעידן הדיגיטלי?
תשובה: בעבר, אם רציתם לפרסם אייטם או כתבת יחסי ציבור בעיתונות הכתובה, הייתם צריכים לרדוף אחרי העיתונאי. בדרך כלל הוא היה מבקש מכם לשלוח לו מייל ולפרט את עיקרי המסרים. כתבתם! האם הוא ענה לכם, ברוב הפעמים לא!
בעידן הדיגיטלי אתם לא תלויים בעיתונאים או במשרד ליחסי ציבור. פורטלים גדולים ורבי תנועה כמו גלובס, וואלה, ביז פורטל, ישראל היום, ידיעות אחרונות ועוד מאפשרים לפרסם בהם כתבות יח"צ. אתם רק צריכים לפנות לכותב מקצועי ומיומן שידע להעביר את המסרים השיווקיים בלי שהגולש ירגיש שאתם דוחפים לו פרסומת שיווקית, לשכור שטח פרסום, והכתבה שלכם כבר באוויר.
בתקציב נמוך תוכלו לחשוף את המוצר לאלפי גולשים ביום ולהגיע לקהל יעד חדש ואטרקטיבי.
שאלה: מה ההבדל בין כתבת יחסי ציבור לבין הפרסומת הקלאסית?
תשובה: הפרסומת הקלאסית היא פרסומת קצרה, פרסומת שמוגבלת בזמן ובמילים. ברוב הפעמים היא מתארת את התכונות של המותג ואינה מצליחה להטמיע היטב את המסרים השיווקיים. ביום שהפרסומת יורדת מאוויר, היא מפנה את מקומה לפרסומת חדשה, והקהל, סביר להניח, כבר שכח אותה.
כתבת יחסי ציבור עושה שימוש באחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר בעשור האחרון, בתוכן שיווקי. זוהי כתבה הכתובה בסגנון עיתונאי מעניין, כתבה שבונה את בעל המותג כאוטוריטה בתחום שבו הוא עוסק, כתבה שמחזקת את האמון בבעל המוצר, כתבה שמזדהה עם הגולש, עם הבעיות והכאבים שלו ונותנת לו להבין שלבעל המותג יש את הפתרון שאותו הוא מחפש ואליו הוא מצפה. הכתבה השיווקית (קראו עוד על כתיבה שיווקית) אינה יורדת מהאוויר כמו הפרסומת הקלאסית, היא נשארת לתמיד ובכל פעם שהגולש יחפש מידע הקשור למוצר שלכם, הוא יגיע שוב ושוב אל הכתבה שלכם.
שאלה: מה הקשר בין כתבת יחסי ציבור בפורטלים חזקים לבין קידום אתרים אורגני?
תשובה: בכל כתבת יחסי ציבור אפשר להוציא 2-3 קישורים אל האתר שלכם. הקישורים עבור מנוע החיפוש גוגל הם כמו המלצות של לקוחות. כאשר גוגל רואה שפורטלים גדולים וחזקים ממליצים עליכם ומוציאים קישור לאתר שלכם, הם מבינים שאם אתם רלוונטיים להם, אתם רלוונטיים גם לגולשים אחרים ומקדמים אתכם בדירוג התוצאות האורגניות.
שאלה: האם הכתבות מתפרסמות ככתבות ממומנות או ככתבות קידום והאם זה לא פוגע באמון בכתבה?
תשובה: הנתונים מלמדים שלמעלה מ87% מהתוכן המתפרסם בכתבות השיווקיות מקורו בכתבות יחסי ציבור או בכתבות ממומנות. ולא, זה לא פוגע באמון של הגולש. כאשר הכותרת מושכת ומסקרנות, כאשר הכתבה מעבירה את המסרים בדרך ממוקדת ומשכנעת, כאשר היא יוצרת אמן במותג ובבעל המותג, כאשר היא זורמת וכתובה בגובה עיניים, אך ללא טעויות ניסוח ושגיאות כתיב, הגולש נכבש במסרים שהכתבה מעבירה ואינו מקדיש חשיבות לעובדה שזהו תוכן ממומן.
יחסי ציבור לעסקים קטנים הם אחד הכלים היעילים ביותר למיתוג וקידום עסקים, עסקים קטנים, עסקים בינוניים וגם עסקים גדולים. כתבה מקצועית של יח"צ תחזק את המותג, תחשוף את השירותים או המוצרים שלכם, את היתרונות ואת התועלות בפני קהל יעד רלוונטי וממוקד.
אולי יעניין אותך לקרוא על גיבוי בענן של pCloud
שתפו אותנו: