
רוצה לפרסם כתבה? מלא פרטים:
בעולם שחצי ממנו מתרחש ברשת האינטרנט, ועסקים או חברות שלא שם כמו לא קיימים בכלל גם הפרסום עבר מהרדיו, הטלוויזיה והעיתונים לרשת האינטרנט. יש המשלבים בין האמצעי התקשורת השונים והאינטרנט ויש שבוחרים להתמקד רק באינטרנט, אבל אין מפרסם שרוצה נראות שלא מפרסם באינטרנט. לפרסום באינטרנט יש מספר ערוצים ראשיים, כשמנוע החיפוש הגדול והפופולארי מכולם זהו גוגל.
למה גוגל?
היום, מרבית האנשים שמחפשים מידע כלשהו ברשת האינטרנט פונים בראש ובראשונה למנוע החיפוש גוגל. מאחר וגוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולארי ביותר, חברה או עסק שרוצים להגיע לתודעה חייבים להיות שם.
ההמצאות בגוגל לא מספיקה, כי מי שכבר נמצא שם רוצה לשבת בתוצאות הראשונות, דבר שמגדיל את החשיפה ואת סיכוייהם מול הלקוח הפוטנציאלי ואת זה ניתן לעשות על ידי קידום אתרים ממומן או אורגני, שעל כך תוכלו לקרוא בכתבה אחרת באתר.
איך מתבצע הפרסום בגוגל?
פרסום בגוגל כולל שני ערוצי פרסום מרכזיים – מודעות אדס ( Ads) או תוצאות ממומנות:
תוצאות ממומנות הן אלו המופיעות ראשונות בעמוד תוצאות החיפוש. הן מסומנות במילה ממומן ובעלות רקע בצבע שונה על מנת שהגולש יוכל להבחין בשוני ביניהן ובין שאר המודעות. הכלי הזה ככלי פרסום בגוגל נחשב לאפקטיבי מאד מאחר והגולש מקבל תוצאה מיידית למילת החיפוש שרשם. אז נכון, הדגשת היותן מודעות ממומנות ידוע לגולש וברור לו שאין הן במקום הראשון באופן טבעי, אבל לגולשים רבים זה גם לא ממש מפריע ורבים מהם יכנסו למודעה הממומנת ראשונה.
כל כניסה של גולש זו חשיפה לשירות או למוצר והפרסום הממומן בהחלט משיג את המטרה ומחזיר את ההשקעה.
מודעות האדס Ads הן בעצם הקטנות האלו שמורכבות מכ-95 תווים בסך הכל ומופיעות תמיד בצד השמאלי של תוצאות החיפוש. הן תמיד יופיעו בהקשר ישיר למילת החיפוש שהקליד הגולש. ההבדל הוא שהמודעות האלו מביא לחשיפת השירות או המוצר לקהל מפולח, נבחר וספציפי.
כמה זה עולה לנו?
המחיר נקבע בהתאם למספר פרמטרים נבחרים. השיווק באינטרנט של חבילות הפרסום של גוגל בכל העולם נעשה דרך ספקי משנה. גם בארץ יש לא מעט חברות משנה כאלו שמציעות פרסום בגוגל. המחירים משתנים בהתאם לפרמטרים שבוחרים והם אחרים אם בוחרים בחבילה שכוללת גם ניסוח של המודעה או ללא ניסוח, האם נדרש מעקב אחרי מספר הכניסות למודעה ועוד. אחד הפרמטרים הקבועים הוא תשלום לפי הקלקה. הלקוח משלם על כל הקלקה של גולש על המודעה וברור שככל שהמודעה מצליחה יותר ויש לה יותר הקלקות, גם המחיר לכל הקלקה בסיבוב הפרסום הבא יעלה.
בקיצור, הפרסום בגוגל – עובד.



